ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ ЗЕЛЕНОГО ТУРИЗМУ В УКРАЇНІ І СВІТІ

Автор(и)

  • Родіон СЕВАСТЬЯНОВ к.е.н, доц., доцент кафедри підприємництва, торгівлі та біржової діяльності Національного університету «Запорізька політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0001-9088-4433
  • Ольга ДОНЧЕНКО здобувачка вищої освіти другого (магістерського) рівня спеціальності 073 «Менеджмент» Національного університету «Запорізька політехніка», Україна

Ключові слова:

зелений туризм, агротуризм, туристичні пропозиції, фактори розвитку, природне середовище

Анотація

В роботі розглянуто особливості розвитку сфери зеленого туризму в європейський країнах, а також досліджено проблематику правового статусу підприємств сфери зеленого туризму в Україні.

Важливим є пошук сучасних бізнес-ідей щодо облаштування локацій  малого бізнесу у сфері зеленого туризму, нового дизайну мислення та  інноваційної архітектури. 

Авторами досліджено досвід організації бізнесу у сфері зеленого туризму у таких країнах як Іспанія, Нідерланди, Фінляндія, Швеція. В роботі обгруновано необхідність креативного розвитку зеленого туризму в Україні з урахуванням світового досвіду та необхідності такого виду послуг та суспільства. Авторами запропоновано визначення зеленого туризму як форми організації діяльності у сфері екоорієнтованого туризму, яка ґрунтується на принципах сталого розвитку та враховує потреби збереження природного  середовища, етнографічної та культурної спадщини, самобутніх традицій місцевого населення, соціально-економічного розвитку місцевих територій та добробуту місцевого населення. Світовий досвід показує, що державна підтримка фермерського туризму та сприяння його активного розвитку була обумовлена в тому числі наміром досягнення таких результатів: як підвищення добробуту фермерів, перешкоджання міграції та закриттю ферм,  сталий розвиток сільських територій. Фермерський туризм може бути концептуалізований як «альтернативне фермерське підприємство», що включає одну з кількох потенційних форм диверсифікації фермерського малого бізнесу. Будучи гнучким підприємством, фермерський туризм може розширюватися та скорочуватися відповідно до вимог ринку.

Для розвитку зеленого туризму підприємцям важливо мати фінансову підтримку від фондів та грантових програм. Активна соціальна реклама зеленого туризму сприятиме взаємозв’язку між стійким сільським господарством і відповідальним туризмом, перетворюючи фермерів на учасників власного розвитку та сприяючи проектам і ініціативам.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-20